Oj oj, Gotland m.m.

Ja de var inte igår precis som jag skrev här. men jag bestämde mig för att inte ta med mig min dator denna vecka. Med anledning av att jag bland annat skulle flyga och inte ville lägga datorn i bagen på planet. Sen så hade jag hoppas på att dom skulle ha en dator på hotellet, kanske hade dom det eller inte. Jag hittade iaf ingen, och inte orka jag fråga om en heller . Är faktiskt ganska skönt att vara lite datorfri ibland. Så ska försöka sammanfatta min vecka lite kort.

På måndagen så var de åter igen dags att åka till jobbet med tåget. Visade sig att vi hade möte inlagt denna dag som jag helt hade missat att vi skulle ha. Men som tur var så kom jag iaf i tid till detta. Problemet var dock hur jag skulle hinna till mitt andra inplanerade möte. Men som tur var så slutade dessa möte tidigare så jag hann till mitt andra möte med god marginal. På måndags kvällen åt jag , älsk och syrran och hennes T middag ihop. Vilket var jättetrevligt och servitören var hur sjyst som helst, han bjöd på kaffet. Så jag kan varmt rekomendera helens kök och bar, för den som har vägarna förbi fridhemsplan.

På tisdagen blev de åter igen dags att kliva upp tidigt för att ta flygbussen ut till Bromma. Sen när jag landade på Gotland så hade jag hyrt en bil, som visade sig vara chockgrön, och så var de bara att ta sig till kontoret. Första dagen så höll vi oss kring Visby området. Sen på em när jag slutade så var de dags att bege sig in i Visby för att hitta till hotellet. Vilket gick ganska bra faktiskt. Sen så var jag ju tvungen att avsluta kvällen med att bada i deras lite ovanliga damm.


På onsdagen så åkte jag till norra Gotland. En resa som inte tog jättelång tid. Det är riktigt skönt att köra där nere efter turistsäsongen, då de knappt är några bilar att hålla reda på =). Efter jobbet var jag ju bara tvungen att slänga på mig gympaskorna och promenera i denna mysiga lilla stad. Va ute i säker 2 h och promenerade.

På torsdagen var de södra Gotlands tur. Och denna bilresa var den som tog längst tid. Men oj så fint de är på denna ö. För att inte tala om hur lugnt och skönt de var. Efter jobbet så blev de till att åka till kontoret för att säga hej då till alla. Sen hade jag även turen att få se jas-plan. Sen så var de bara för mig att bege mig till flygplatsen. Vilket blev en väldigt spännade resa.Först så var de jag som klantade till de i säkerhetskontrollen genom att ha pappas farsdag present i handväska. För de andra så fick planet vänta uppe i luften, så vi blev 15 min försenade. Sen så blev taxin min stoppad av civilapolisen lite efter vi lämnat Bromma flygplats. Så där blev jag säkert sittandes i 20 min innan dom släppte iväg oss.
Sen så var jag äntligen hemma hos Sis och hon var så gullig och lagade carbonara till oss. Sen övade hon på att måla röda naglar på mig. Vilket blev riktigt snyggt.

På fredagen var de dags att åka till kontoret igen, och ursch vad segt de kändes att sitta vid en dator en hel dag. Efter jobbet så var jag och syrran bjudna på middag hemma hos pappa. Vilket blev en väldigt lyckas kväll med god mat oc trevligt sällskap. Och jag hade glömt hur kul de kan vara att spela ishokeyspel ibland =).


Hade tänkt lägga upp lite bilder, men de verkar inte funka. Så får pröva senare igen. Nu ska jag diska och fixa lite här hemma.

// Carro //

Kommentarer
Postat av: Emelie

Låter som en spännande vecka. Och utmaningen ligger under Oktober med överskrift Utmanad

2008-11-09 @ 12:06:14
URL: http://petracharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0