Snart är de ju ledigt.

är inte så många dagar kvar att jobba. Börjar faktiskt känna mig lite stressad, brukar ju nämligen i vanliga fall nästan vara klar med klapp inköpen i början av december. Men då jag bor borta på vardagarna så blir de inte de här spontana att gå en sväng på stan och köpa julklapparna vart efter man kommer på vad man ska köpa. Idag har de känns ganska lugnt på jobbet. Så så har jag har fått ovanligt många telefon samtal, av olika slag. Men som sagt jag ska nog vara lite försiktig med vad jag önskar mig, helt plötsligt så ringer väl min telefon lika ofta som de andras.


Det har även julpyntas lite på jobbet, som förberedelse till första advent. Jag fick en adventsljustake men tyvärr så saknar jag fönster bräda. Så nu står den lite ivägen på skrivbordet. Få se kanske kan få byta till mig en adventsstjärna istället. Tycker de är mycket finare, även om inget kan slå mitt julhjärta hemma. Undra sa flundra om älsk kommer att tänka på de själv att de borde pyntas till helgen =). Sen så blir de till att ta en vända förbi Nk någon helg, och kika på deras julskyltning. Sen så börjar ju även julkalendern snar, vilket är ett måst för mig att titta på. Har gjort de till min egna lilla tradition.



Från de ena till de andra så lyder planerna för kvällen att se på tv. Ska ju självklart se på Bonde söker fru. Nu när jag tänker på de så slår de mig att det verkligen är så långt bort från vinter och jul man kan komma. Med alla fina sommarbilder och bad m.m.

// Carro //


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0