Mycket

här hänt hos mig det senaste veckorna och därför har det blivit lite ont om bloggande från min sida. Jobbar även mycket med datorn på jobbet just för stunden så käns inte jättelockande att sitta vid datorn när jag kommer hem på kvällen. Men jag tänkte jag skulle göra en kort resumé för den nyfikne vad jag gjort på den senaste tiden. Tror jag skrev för två veckor sedan ungefär om kursen jag var på då, ute på Lidingö. Sen så blev det helg och vad jag gjorde kommer jag inte riktigt ihåg.

Veckan efter det dvs dagarna innan påskledigheten, så var det återigen dags för en till kurs borta, den här gången borta på Sigtuna Stiftelsen. Va riktigt mysigt ställe och underbart god mat. Blev särskilt förtjust i deras jordärtskockssoppa med bacon.


Dom hade jättemysiga rum och som inte hade någon tv vilket var riktigt avkopplande. Så jag passade på att lägga detta pussel, vilket var riktigt avkopplande och påminde mig om när jag var yngre, då jag och min farmor ofta pusslade.

Han även promenera på kvällarna när kursen var slut, och Sigtuna centurm är verkligen mysigt med sin "gamla gata" och den fina strandpromenaden.


Kursen varade under två dagar och på dag nummer tre så hade vi nätverksträff. Fick även veta de tjänster som finns, och som jag måste ansöka om innan sommaren. Måste säga att jag blev både glad och förvånad över en av tjänsterna. Hade inte räknat med denna tjänst, kommer bli svårt att rangordna känner jag.

Efter tre dagars kurs så var det dags att åka hem igen, hade nämligen turen att få vara ledig på skärtorsdagen i år, med anledning av att nationaldagen ligger på en helg. På fredagen åkte jag sedan hem en sväng och hälsa på några ur familjen. Vi åt även en helt underbar påskmiddag och jag fick träffa min mormor och morfar som jag inte sett på jättelänge. Lördagen tillbringades mest utomhus då det var så fin väder. Jag fick en hel del färg, vilket känns riktigt fräscht.

På lördag kväll var älsk och jag bjudna på fest, vilket blev en riktigt trevlig tillställning. Jag fick träffa kära vänner som jag inte sett på evigheter (iaf så känns det). Söndagen tillbringades även den i solstolen, och så blev det en härlig promenad.På kvällen blev det ytterligare en påskmiddag. Sen på måndagen så bjöds älsk och jag på en härlig påsklunch/middag innan det var dags att åka hem.

På tisdagen provade jag sedan den nya busslinjen som dom startat.

(Bild lånad från deras hemsida, för  mer information klicka på bilden)
Vilket var en välidgt postiv upplevelse, både billigare och mysigare än det där "godstågen" man brukar få åka med. Sedan så är ju ett plus i kanten att dom bjuder på kaffe/te samt möjlighet att se på nyhetsmorgon samt surfa trådlöst ombord. Det är dock en sak som jag inte kan förstå och det är att folk fortfarande verkar välja att ta tåget, men kanske så kommer pendlandet igång snart.

Det var en kort resumé av vad jag haft för mig det senaste veckorna/dagarna. Men nu så är det fika dags här på jobbet. Tittar in en sväng ikväll igen, håller på och jobbar med en ny design, lite vårigare. Sedan tänkte jag passa på och svara på mina kommentarer som ni lämnat.

// Carro //

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0