Tunisien

är verkligen ett riktigt paradis. Jag skulle lätt kunna åka tillbaka ditt igen, och då skulle jag isf köpa en av de snygga mattorna  som jag såg på mattvisningen. Jag hade helt enkelt underbara dagar i solen med min mammi och lilla syster. Det var super god mat där nere också. På i stort sett alla restauranger fick du som förrätt (ingick gratis) en tallrik som såg ut som bilden nedan.

 Den röda starka röran var så otroligt god, och gjorde sig riktigt bra till brödet. Det andra var givetvis även det super gott. Maten gjorde som sagt iaf inte mig besviken. Det är faktiskt synd att man inte kan få samma goda fisk. och skaldjursrätter här hemma, och till samma pris. Men tur är kanske det för då skulle jag nog inte äta något annat.

En dag var vi iväg på utflykt och åkte med en otroligt fin segelbåt i trä. Men inte nog med det, det var en "äkta piratbåt".
Eller näst intill, var ju inte på riktigt, men otroligt trevligt var det. Med bra musik och lite av P of C känsla ombord. Ombord bjöds det på mat och dryck och en massa underhållning i form av akrobatik, dans och fakir show.

Stället där vi bodde på var riktigt mysigt och vi hade en fin innegård där det bodde så otroligt söta kattungar.

Då vi bodde i lgh så hade vi möjlighet att laga mat på rummet, men det enda som användes friskt i köket var kylskåpet för att förvara vatten och frukt.


Det blev även en del shoppat i medinan (gamla stan). Runt 2 h shopping va det som man klara av max, då alla ville att man skulle komma in i deras butik och handla. Vilket kunde kännas lite på, och du kunde inte gå in i en butik och bara titta och känna på sakerna, så som man gör hemma. Sedan så var man tvungen att pruta här också, då det inte fanns några fasta priser. Så det vara ganksa skönt att lämna Medinan och gå på den lokala köpgatan. Där du kunde  handla i butiker med fast pris samt fick titta i så gott som i lugnt och ro.


Sedan så började resan gå mot sitt slut och det blev dags att åka hemmåt. Väl på planet så mötets vi av denna rök. Och alla ställlde sig nog frågan, va sjuttton de var för något som rykte. Vilket vi ganska snart visade sig vara luftkonditioneringen på planet.

 
Som sagt jag har iaf aldrig varit med om något liknanden. Men hem kom vi iaf, och när det blev kallare så syntes inte röken något mer.

Det var lite kort om min ena resa, den andra skriver jag mer om när älsk lagt över bilderna till sin dator. För tyvärr så funkar inte kameran med dator.

Men nu så är det dags att röra lite på sig, ska en sväng till gymmet, där jag inte har varit på ett bra tag.

// Carro //


Kommentarer
Postat av: Minna-Li

Hej! Jo allt är bra här också. Ibland undrar jag nästan över hur jag klarat mig utan semester i alla år?.:) Jo vi planerar bröllop men riktigt när vet jag inte. Blir det här i närheten blir det nästa sommar. I annat fall blir det innan dess.:)Såg att du varit i Tunisien. Var någonstans var ni? kram

2009-07-26 @ 18:57:45
URL: http://mipan.blogg.se/beauty
Postat av: mmautildah

det var någon annan som hann köpa den innan jag gjorde det :/ , så det fick bli olivers lillasyster som följde med hem ist (:

2009-07-26 @ 23:33:43
URL: http://matildaah.blogg.se/
Postat av: Johanna - Fotograf

Fina bilder från Tunisien. :)

Nu längtar jag verkligen till min semester!

2009-07-27 @ 08:53:50
URL: http://lionfish.blogg.se/
Postat av: My

oh det ser fantastikst ut, vill också åka ditt :D

2009-07-27 @ 15:35:54
URL: http://myzaans.blogg.se/
Postat av: Skönhetsbloggen!

Vilka vackra bilder! =)

2009-07-27 @ 20:07:19
URL: http://strawberriness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0