Dags för stranden

för en sådan här dag är det inte ok att sitta inne (iaf inte för min del). Men innan solningen idag så ska det simmas några längder i bassängen. Efter det blir det till att sola. Hittils har jag än så länge hunnit med att tvätta, så nu hoppas jag det hinner torka tills ikväll, då det blir till att packa min lilla vän igen.

För imorgon bär det av till tunisien. Vilket jag längtar till. Men nu måste jag fortsätta packa väskan till badet.

En snabb

uppdatering. Har solat idag, haft älsk föräldrar på besök samt tränat. Men nu måste jag rusa iväg. Så jag inte missar bion.

Vilka bra dagar och snygga båtar

jag har haft, och detta tack vare det underbara vädret. I tisdag var jag och älsk på bjudning hos en arbetskamrat. Blev en oväntat lugn kväll, med mesta dels snack. Kvällen avrundades med att vi såg fotbollen. Efter det gick vi hem och  de andra till sitt hotell.

Dagen efter dvs igår så blev det först att åka till jobbet. Efter jobbet åkte jag sedan upp til sthlm , för att hälsa på segelbåten samt se Volvo Ocean båtarna m.m.

Bryggan där båten låg. Båten syns inget vidare, men tror det är mast nummer 2 för den som undrar. Hade tänkt lägga upp fler blider men tydligen är det något som krånglar.. suck..

Kort och gott: Va en SUPER trevlig kväll med väldigt trevligt sällskap. Vi åt god mat och drack god dricka. Så mycket bättre kan man faktiskt inte ha det. Och jag hade även turen att få en super snygg necessär, från det rätta teamet =).

Men nu ska jag bege mig neråt stan, då vi har cityfestival..

För fint väder

för att sitta inne och vid datorn, där av mitt dåliga bloggande. Igår var det myskväll utomhus så kom inte hem för sent på kvällen. Idag blir det att åka en sväng till sthlm för att gå ombord på båten,och mysa i gamlastan. Sedan så blir det nog en hel del att kolla på Volvobåtarna också. Som sagt min kalender är fullproppad med saker att göra. Men imorgon är jag förmodligen tillbaka  hemma igen och kan summera lite mer, samt svara på era kommentarer.

Men nu ska jag fortsätta jobba..

Tillbaka

och på jobbet igen, för min sista arbetsvecka innan det är dags för semester för mig. Men nu ska jag fortsätta fixa undan alla papper, sen fika. Skriver mer ikväll.

Lidköping nästa

oväntat men ändå roligt. Har inte ens hunnit packa upp väskan från igår när jag kom hem, och nu blir de till att packa en till. Men nu är jag så gott som klar, och väntar bara på ett telefonsamtal. Kommer inte ta med mig datorn, då jag inte för stunden har något trådlöst bredband.

Så jag får passa på och önska mina läsare en trevlig midsommar och så skriver jag mer på lördag igen, om jag inte kommer hem allt för sent.

Midsommar lunch

är vad det snart börjar bli dags för här på jobbet. Hela dagen bara rusar på i ett fruktansvärt tempo. Kommer sakna att ha naturen inpå knuten, arbetskamraterna här uppe samt lyxen att kunna gå till jobbet. Imorgon blir det till att åka "godstransporten" (tåget) igen till jobbet.

Men nu måste jag börja göra mig klar, så jag inte missar lunchen.

Idag är

jag på topp (iaf så gott som), annat var det igår. Men nu är det bara att ta nya tag och försöka avsluta allt som jag håller på med just för stunden. Idag så har jag och mina arbetskamrater även turen att få en guidad visning av Rödberget, detta tack vare min handledare. Känns fortfarande overkligt att jag imorgon måste lämna Boden, skulle gärna ha stanna längre =). En sak som jag har kvar att fixa är någon liten present till min handledare, frågan är bara vad?? Kanske någon av er läsare som har något förslag?

Men nu dags för mig att återgå till papperna.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Visningen var verkligen riktigt lyckad och otroligt intressant. Vi hade tur med vädret vilket gjorde att vi från hjässan kunde se bort till Luleå. Hade tänkt visa lite bilder men då min bluetoothenhet på datorn verkar har lagt av så blir det lite svårt. Vilket inte är bra, då jag använder den riktigt flitigt. Kvällen har jag annars spenderat vilandes framför tv:n samt framför datorn. Jobbar nämligen med våra rapport, men snart så är det över. För på torsdag ska de redovisas, så får väl passa på och förberedda mig under min hemresa imorgon. Men nu ska jag kila ner en sväng i reception, så jag kan få mig en kopp te.

Helgen

börjar redan gå mot sitt slut. Ja och vad har jag hunnit med, inte så mycket faktiskt. Har enbart hunnit tvätta än så länge. Sen så har jag mest roat mig =). Igår fortsatte jag min shopping till min fjällvandring, även om jag glömde köpa lite saker när jag var i affären. Men lär garanterat bli ett besök till där, då jag behöver regnställ (som tar lite plats) samt en kåsa och kanske något mer som jag inte kommer på. Men det här fick iaf följa med mig hem.

Köpte även en tröja, som inte är till semestern. Hade även hoppats på att hitta någon fin sommrig klänning att ha till midsommar lunchen nästa vecka. Men har jag inte så mycket jobb på tisdag hinner jag kanske åka in till Luleå och kika lite.

Söndagen för min del har annars varit riktigt lugn då jag imorse vaknade med huvudvärk. Men som nu under dagen börjat ge med sig. Har mest ägnat dagen åt att läsa. Nu snart så ska jag börja med middagen rabarbetkräm.  Men först ska jag kolla runt lite.

Hemresa

sitter nu och väntar på att bli upphämtad så jag kan åka till flygplatsen. Har mycket tankar i huvudet ang mitt nya tjänsteställe, men får ta det när jag kommer till huvudkontoret i slutet på nästa vecka. Känns faktiskt lite  konstigt att ha avslutningsmöte på torsdagen, då jag är den enda som kommer sluta. Men men , nu ska jag fortsätta fixa lite, så jag kommer hemmåt.

Trasig kaffeautomat

va vad som mötte kontoret imorse vid fikat. Katastrof, men till nio fikat hade man vist lyckas fått igång den igen. Så nu är dagen räddad =). Annars så har jag endast hunnit med att mata myggorna, som promt var tvungna att vara med på besiktningen. Men nu ska jag fortsätta skriva på min rapport så jag blir klar tills imorgon.

Omg fick just veta placering av tjänsterna på mitt jobb. Va inte någon större överraskning och det känns som att alla fick de dom önskade. Sedan så fick jag även veta en annan sak, så nu har jag fart under fötterna igen. Dock måste jag kolla upp några saker först. Detta var precis vad jag behövde. Utöver detta så måste jag kolla upp vacinationen. Men men nu måste jag återgå till att jobba lite.

idag skiner solen

här uppe hos mig, och så mycket bättre kan jag inte har det. Va otroligt skönt att gå till jobbet imorse. Kanske kan de bli en långpromenad eller spring runda ikväll efter jobbet. Igår var jag iaf på träning och körde mitt vanliga afro pass. Det enda tråkiga med det passet är att dom kör samma koregrafi under en längre tid. Om jag inte missförstått det hela så köper dom färdiga koregrafier. Men men nog om det nu ska jag fortsätta jobba, finns mycket att göra.

Kvällen har bara försvunnit har läst en del, för att kunna skriva klart min rapport tills på fredag. Sedan så har jag sett på fotboll och nu ser jag på greys även fast jag redan sett klart årets säsong. Som sagt roligare än så blir det nog inte hos mig.

Tillbaka

för ännu en arbetsvecka. Va dock otroligt trött imorse när jag skulle stiga upp, efter en natts dålig sömn. Men som sagt kom med bussen som tog mig till flygplatsen. På flyget passade jag sedan på att äta min frukost. Dock var det inge höjdar macka. Beställer man en salami brie macka, räknar man inte med att den enbart ska bestå av en ost och salamibit. Men det värsta av allt var nog ändå att någon tyckte att till detta så passar det att fylla ut wrapen med kallpotatis (något jag inte gillar)  och någon morotsbit.

Från flyget tåg jag sedan taxi till jobbet. Så nu väntar jag bara på att vi ska köra igång startmötet. Ska bli riktigt kul att se vilka alla är m.m. Men först ska jag skriva ut lite papper.

Seg

är precis vad jag känner mig efter en stressig vecka med resande hit och dit samt sena kvällar till på köpet. Är faktiskt underbart skönt nu att det är helg, Ska dock ge en kort resume över det dagar som gått.  Som sagt kom med det där tidiga flyget, även kallat fakiren =). Fick min frukost låda och sedan var vi nästan framme. Var dock lite orolig att jag inte skulle hinna med tåget, men som sagt min väska kom direkt på bandet sedan var det bara att hoppa på Arlanda express.  På nästa tåg lyckades jag få min andra frukost =).

Vilket egentligen inte skulle ingå i min biljett, men "hon" tyckte väl synd om mig då min kollegor fick frukost. Glömde säga också att vi hade kunglig glans på vår resa, då vår kung med sällskap reste i samma vagn. Sedan när vi kom fram till Skövde blev det till att leta upp hotellet. Som tur var så gick det bra för oss att checka in.

Då vi hade lite tid på oss innna lunch så blev det till att vi gick en promenad till centrum. Som var riktigt mysigt och dom hade en väldigt fin park med fina häckar av blommor. Efter promenaden gick vi tbx till rummet och sedan var det lunch, för då hade de andra personerna kommit som också skulle vara med konferansen. Det bästa av allt var att dom hade en mjukglass maskin, vilket var super då man blir ganska trött av att enbart sitta och lyssna.

Sedan har det inte hänt så mycket mera, blev lite sena nätter då i stort sett alla ,efter middagen satt uppe och pratade. Sedan var det till att åka hem, denna gång med bil. Väl hemma har endast sett på film, Australia och spelat mitt nya spel som jag köpt, Littel Big planet. Kan verkligen rekomendera filmen.

Men nu måste jag göra mig klar för att gå och träna.

// Carro //

Imorgon är det dags att resa igen

och då en bra bit bort. Från Boden till Skövde är ingen dålig sträcka att resa. Dock blir det att gå upp tidigt, för vid halv fem blir jag upphämtad vid hotellet. Men återstår lite till att göra innan det är dags att sova.

Dagen har annars har varit bra, har haft möten hela dagen. Vilket kan låta tråkigt, men jag har lärt mig otroligt mycket idag. Sedan blev vi bjudna på lunch av en konsult, på ett super mysigt ställe här i stan. Fick en även liten intressant överraskning idag då "tema nummret" av vår tidning kommit ut. Hade två bilder i den, vilket jag inte räknat med =).

Efter jobbet tog jag en liten sväng på stan köpte bland annat remover till mitt nagellack. Men tyvärr var det ganska värdelöst och gjorde nästa med skada en nytta för min naglar. Men som sagt nu ser dom iaf okey ut för att visas upp. Såg även detta konstverk som någon kreativ person tagit sig tid att göra.

Själv kan jag inte ens sticka, slapp det när jag hade syslöjd. Men men nu ska jag fortsätta packa samt göra mig klar för sängen.

Oj Oj

lördagskvällen blev ganska galen, där av så uteblev mitt bloggande på söndagen. Sedan så fanns det (alt fungerade inte) internet på nattåget. Är mysigt att åka tåg, och lite häftigt att det inte blir specielt mörkt ute.

Sedan blev jag faktiskt riktigt besviken på tågpersonalen. Jag som nästan aldrig brukar hänga upp mig på saker, ska faktiskt skicka ett mail och klaga på deras okunskap. För det första verkar dom inte ha någon koll på vad respektive bonusnivå (deras egna kort) innebär. Sedan imorse så skulle jag få äta hotell frukost, här i stan, med anledning av att det ingick i min biljett. Men inte ens då kunde dom hänvisa mig till rätt hotell, suck..

Nu är jag iaf på plats på mitt kontor, och dagen har än så länge bara runnit iväg. Ska uppdatera lite mer sen och kanske ladda upp lite bilder. Men det blir först efter jag checkat in på hotellet.

Ä nu på mitt hotell rum, igen efter en lång dag. Rummet ser precis ut som de gjort de tidigare veckorna.

Så inget konstigt här inte. Badrummet hade kanske lite finare färgern än rummet på våning 9 =).  Skulle gå och  träna mitt favorit pass, men de hade tydligen blivit inställt. Så kan de vara, så blev en långpromenad istället. Nu närmast funderar jag på om jag ska gå och köpa mig något att äta. Men har inte riktigt bestämt mig, för är inte super hungrig,
Nu närmast ska jag ta och kolla tv tablån, finns intte så mycket annat att göra på kvällarna här.