Hemma igen från Oslo

eller inte riktigt. Kom hem runt 22.00 på torsdags kvällen. Har varit iväg på jobbet och kikat på min arbetsplats motsvarighet i Oslo. Va otroligt givande, och kul att komma till en storstad. Skulle ta minst hundra år om jag skulle återge allt om min tid där men ska försöka ge mig på en kortare resume.

Klockan 04.30 gick jag upp på tisdagen för att ta tåget 1 h senare till Oslo.


När jag kom fram till Oslo begav sig hela gänget direkt ditt vi skulle och så bjöds vi på en super god och lätt lunch. Sedan var vi där tills på em. Efter att arbetsdagen var slut så blev det äntligen dags att spana in vårt boende i Oslo.



Vilket var ett helt okey boende. Som fick några extar plus av mig för att dom hade den mest onyttiga frukost man kan tänka sig, Nutella och jordnöttsmör på rostbröd =).

Dagarna gick otroligt snabbt. Dagarna var vi på kontoret sen em och kväll spenderas på stan. Första dagen njöt vi av drinkar i solen på en uteservering längst med Karl Johans gata.



Sedan blev det middag på ett annat ställe. Innan det var dags att gå hem och sova gick vi några förbi det fina operahuset för att se hur det såg ut. Vilken var en underbar syn och otroligt snyggt upplyst.



På väg upp på taket på Opera huset.



Va en super fin utsikt från taket över staden. Tyvärr så är kanske inte bilderna det bästa, skulle önska att jag kom ihåg kameran lite oftare när jag skulle iväg.

Dag nummer två så fick vi på em en guidad tur på Akershus Fästning. Vilket var mycket uppskatta hos mig, hade gärna haft ännu mera tid  till  det.  Sedan hade vi lite otur att dom han stänga slottet innan vi kom ditt.  Sedan tog jag och en kollega en långpromenad till de fina stadsdelarna. Efter det så blev det middag på Akersbrygga.

Dag 3 blev det inte så mycket turistande då vi i stort sett var tvugna att bege oss till tåget direkt. Men innan så blev det en snabbbesök vid operahuset, för att se hur det såg ut dagtid.

Hade tänkt lägga upp lite fler bilder men nu verkar allt krångla så slänger kanske in dessa senare. Men nu måste jag göra mig klar ska ut och springa.

// Carro //



Kommentarer
Postat av: maddie

Ja det skall gudarna veta :P hehe

2009-08-22 @ 17:48:58
URL: http://princessmaddie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Härliga bilder, skulle ha varit i Norge i helgen jag med men planerna ändrades... sånt är livet :) Fast jag skulle bra mycket längre norrut då - Trondheim närmare bestämt!



Ha det gott!

2009-08-22 @ 18:00:04
Postat av: Skogens drottning

Härliga bilder. Skulle ha varit i Norge jag också i helgen, men planerna ändrades, sånt är livet! Dock längre norrut, Trondheim närmare bestämt!



Ha det gott!

2009-08-22 @ 18:01:24
URL: http://metrobloggen.se/skogensdrottning
Postat av: Katie

Vilka mysiga bilder. Det ser jättefint ut!

Middagen var ruskigt god! :D

Jag brukar låta den stå på 175grader i 40 minuter, då blir den perfekt :D

2009-08-22 @ 19:02:18
URL: http://katie.blogg.se/
Postat av: Anonym

låter som du har haft det sjukt bra i oslo, och den där frukosten lät inte helt fel.

Ses på fannys konfirmation.

Pusss

2009-08-22 @ 21:59:00
Postat av: Anonym

mycket fina bilder på din blogg!:)

2009-09-02 @ 18:11:47
URL: http://joachiimz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0