Ett snabbt inlägg

sedan är det dags för att dra ut igen i det fina vädret. Ska ställa mig och köa till fästingbåten, om det är lika mycket folk som sit lär jag bli ståendes där ett tag. Men men , sen hade jag även tänkt ta mig en titt på sjöräddningen, sedan får vi se vad som händer. Har inte hört något från någon kompis ännu.

Som sagt skriver med ikväll, nu ut i det fina vädret =)..
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Har ni varit ombord på denna snygga båt, och tagit mig min fästing spruta.

Efter det blev det att hälsa på L som är en av de alla besättningsmän i sjöräddningen. Har visar dom en övning.

Va riktigt intressant och kul att ses lite, är inte så ofta. Sedan att det var fint väder gjorde inte saken sämre. Efter övningen gick jag hem, för att fixa middag samt göra mig klar inför kvällens fest.

Ursch

sambon kan vara så tjurig ibland. Imorse blev det ingen frukost med anlednig av allt malande. Varför kunde vi inte ta upp allt igår istället för på morgon, då jag måste göra mig klar för arbetet. Inte kom vi någonstan i diskussionen heller för den delen. Men så kan det vara.

Sen så när jag kom till bussen imorse, fick jag veta att dom ska lägga ner linjen pga av för några resenärer. Kan inte bli så mycket bättre. Så nu blir jag tvungen att välja det dyrare och trångare alternative, nämligen tåget. Men men så kan det vara ibland..

Nu ska jag forsätta jobba, då det för stunden är det enda som går bra =).

Efter jag kommit hem från jobbet, hade jag (dum som man kan vara ibland) tydligen lovat älsk att vi skulle ut och springa. Så det var bara att snöra på sig skorna. Men det var fint väder, alltid något..

Så jag kan inte klaga på vädret, dock hade jag önskat att kondisen var på topp. Men ut kom jag, och efter jag sprungit klart så kunde jag gå en liten runda, som nervarvning. Sedan blev det sen  mat, men med årets första färsk potatis. Sen till efterätt hade älsk gjort chokladmousé. Nu så återstår inte så mycket av dagen, så blir nog till att kanske läsa innan det är dags för sängen.

Jag

börjar vist bli lite glömsk på senare tiden. Imorse saknade jag min "korsords"penna. Blev då tvungen att läsa tidningen istället, vilket verkligen är dagens i-landsproblem. Kunde då även passa på att läsa lite i min bok också, som jag kommit ovanligt "kort i" för att vara mig. Vet faktiskt inte riktigt varför. Men som sagt boken har inte riktigt grippit tag i mig ännu, på det där sättet som får mig att inte vilja lägga boken ifrån mig. Men men ska trots det läsa ut boken..

Men först ska jag fortsätta läsa mina artiklar här på jobbet.

Trötter

var precis vad jag kände mig igår. Hela dagen igår  gick åt att sitta still och lyssna på olika föredrag. Efter jobbet kunde jag äntligen gå på mitt favoritpass, som jag saknat när jag bott borta. Sedan så skulle jag se på DH men då jag var så himla trött så somna jag innan första reklam pausen, och vakna till runt 22.00.

Idag vet jag inte om jag känner mig sådär jättemycket piggare, men de ger väl sig under dagen. Upptäckte iaf att jag glömt min matlåda och mitt röstkort när jag kom till jobbet och skulle packa upp väskan. Som sagt blir nog bra trots allt..

Nu så ska jag fortsätta skriva lite på mina frågor.

Mysko i dagens Metro

och lite tråkigt för mig när jag imorse som vanligt skulle öppna min tidning på bussen för att lösa det dagliga korsordet. Vilket jag har saknat då jag inte haft någon tidning under min tid borta.

Någon på Metro måste helt enkelt glömt att ta bort lösningen alt bifogat fel korsord. Jaja inte så mycket att göra åt. Sedan så läste jag en artikel som inte fick mig att jubbla, om en tonåring som hade magen att stjäla mynt från Ronald Mcdonald insamlingsbössa. En sådan handling får en verkligen att undra om personen har någon form av männskliga värderingar. Jag hoppas verkligen att personen minst får betala tillbaka pengarna, och sedan vore kanske ett besök på ett Ronald Mcdonald hus inte heller vara så fel..

Men men nog om det. Dagen på jobbet var faktiskt över förväntan ,även om vi inte kom något frammåt enligt mig i det projekt som vi ska göra ihop. Det projekt som enbart jag jobbar med, går super och jag kom längre än vad jag trodde med det.

Efter jobbet blev jag faktiskt tillfrågad att få åka bil hem, vilket jag inte tacka nej till. Kom hem hela 5 min tidigare från om jag skulle ha åkt buss. Sedan blev det till att laga spenat soppa och sen träning. Vår grannen var även gullig och kom över med en färsk fisk, vilket aldrig är fel. Nu så väntar jag på att Projekt Runaway ska börja. Men innan dess blir det nog tyvärr till att diska och städa lite här hemma.

Dagens inköp

blev ett som skulle bli av samt ett lite mer impuls artat sådant. Väskan hade jag prövat ut tidigare medans byxor som kan göras till shorts blev ett extar inköp.

Då killen som hjälpte till ,var så snäll och gav mig lite rabatt på väskan, så kunde jag ju inte avstå från att pröva ett par byxor, när han fråga om det var något mer som jag behövde. Så nu börjar jag bli rustad för min fjällvandring. Återstår nu att inhandla  saker som kudde, mat , regnbyxor, kåsa och skor.  Sedan så ska jag nog vara rustad för min vandring. Behöver även fortsätta min träning så jag blir stark i ryggen , så jag orkar bära min väska.

Men det ska inte vara några problem, för idag blir det träning Efter det att jag har tvättat klart här hemma. Men nu ska jag fortsätta kolla runt lite på nätet.

En helt perfekt dag

har jag och älsk haft idag, och största delen tillbringades i sthlm. Först tåg vi tåget upp och så gick vi på hela fyra museum, där huvudsyftet med besöket var att titta på tre kronor museumet. Men köpte man en kombinationsbiljett så fick man gå på hela fyra stycken för ungefär samma pris.

Eftet tiden där var vi otroligt hungrig och begav oss till gamla stan, men där på fiket tog dom vist inte kort. Sedan så tyckte vi att de var lite dyrt med en macka för runt 80 kr när man kan få nästan en hel lunch på ett annat ställe för det priset. Så vi begav oss till den härliga "shopping gatan". Där vi åt en lättare lunch, till ett betydligare bättre pris. Sedan gick vi i några butiker och innan vi åkte hem blev det italiens glass.

Väl hemma tog vi en sväng förbi biografen, och impuls köpte biljetter till Änglar och Demoner. Som var en otroligt bra film, men slutade kanske inte sådär jättebra. Väl hemma blev det sedan rabarberkräm och mackor. Sen nu ser vi på någon drama komedi, om någon snubbe som jobbar på Skatteverket och börjar höra röster. Men nu börjar filmen igen,,

Hemma igen..

efter en till arbetsvecka borta. Blev en dag extra borta, då det inte fanns några flygbiljetter hem på onsdagen. Så jag fick åka hem på torsdagen istället. Så på onsdag kvällen passa jag på att få lite miljöombyte och drog till Luleå. Va en väldigt fin stad, även om City var lite rörigt med anledning av att dom typ grävde upp halva stan. Hitta även dessa små go bitar lite här och där. Ser ut som isbjörnar , men tror inte de skulle uppskattas av dom, då det inte bor några i norr så jag antar det ska föreställa en vanlig bruning. Som jag nog tycker är sötare än gotlandsfåret ...

Tycker dock det är lite kul med städer som satsar på något extra, för det gör verkligen det dr lilla extra.

Som sagt på tordagen blev det sedan hemresa. Åt frukost och begav mig sedan till flygplatsen. På flyget hade jag turen att få service ut över det vanliga av den TREVLIGA flygvärdinan, som gav mig på en coca cola, trots att hon inte kunde ta betalt. Väl i sthlm tog jag flygbussen mot city, för att möta upp syrran för en snabbfika. Sedan tog jag tåget hem, och på kvällen tog jag det bara lugnt då jag kände mig allmänt seg.

Idag på morgon så fixade jag lite här hemma. Och på eftermiddagen så gick jag till optikerna. Och det var inte riktigt det resultat som jag hade önskat mig precis. Linsen satt både snett i ögat och styrkan blev jag tvungen att justera upp, mycket mysko. Som sagt optikern beställde hem provlinser till mig, och så får vi se om det blir bättre. Ska tillbaka ditt förmodligen inom en vecka, vilket skulle passa perfekt då jag blir hemma under nästa vecka. Nu ikväll blir det för älsk och mig att ta de lite lugnt, se på film och äta fruktsallad.

Väntar på bussen

som ska ta mig till "mitt andra hem" den här veckan. Känns konstigt att det har varit en så pass kort arbetsvecka. Dagen har annars varit riktigt intressant. Fick en trevlig överraskning till fm mötet då några av deltagarna hade tagit med sig fika, en super god tårta. Efter mötet blev det lunch, och jag hade turen att få sällskap. Sedan var det dags för möte nummer 2 som också gick riktigt bra. Sen efter då så har jag packat ihop lite papper och dyl som jag kan jobba med nästa vecka. För då blir det till att arbeta på huvudkontoret vårt, vilket innebär att jag kan bo hemma.

Men nu måste jag sluta och packa ihop det sista. Skriver kanske mer ikväll fall det finns tid för det. Ska försöka komma i säng i tid, då jag varit dålig på det.

Klättring

är vad som skulle kunna beskriva min dag i stora drag. Har iaf klättrat på ett antal sådan här idag.

Första så var det lite pirrigt, men vi började på det högsta taket. Sen så gav det med sig, och jag kom in i det här med att klättra lite här och där samt klättra samtidigt som jag skulle igenon en lucka osv. Hur som helst överlevde dagen, och lärde mig otroligt mycket. Sen att de skönt väder och att jag fick chans att jobba ute, var bara ett plus kanten. Sedan så blev jag bjuden på lunch (eller snare vi då vi var flera) på ett mysiigt ställe här i stan.

Efter jobber begav jag mig till mitt "hem"  här på hotellet. Sen så har jag tränat, sett lite på tv samt pratat lite i telefon.  Ska snart påbörja min packning till imorgon då jag ska byta hotel för en natt, innan det är dags att åka hem. Har glömt berätta att  det tyvärr inte fanns några platser på planet imorgon till sthlm, så får bo en natt. Men det gör mig inte så mycket, då kan jag passa på och turista lite i en annan stad.

Men nu dags att göra mig klar för kvällen.

Nattåget

vålade inge större problem, för mig. Va faktiskt riktigt avslappanande. Först fick jag vänta i min lilla hytt på konduktören.

Sedan när hon kommit så gick jag till restaurangen en sväng, men blev ganska besviken. Då det inte fanns mycket av vare sig mat eller tidningar. Sen gick jag tillbaka till mn lilla hytt igen. Påvägen tillbaka prata jag med några trevliga människor. När klockan börja närma sig 20.30 började de flesta krypa till kojs. Så gjorde jag också, och sedan så såg jag lite på film. Så glad över att Älsk föreslog det, för annars hade jag inte haft så mycket att göra innan det var läggdags.

Då fick jag krypa ner i mina lila lakan =). Sedan så somnade jag ganska bra, men vaknade till lite under natten. va ganska otroligt at det i stort sett aldrig var mörkt . fick se en otroligt fin soluppgång på resan. Väl framme på plats så gick jag till hotellet och så blev jag tvungen att leta frukost med anledning av att restaurangen på tåget inte hunnit öppna.

När jag lämnat väskan så begav jag mig till jobbet. Va en riktigt bra dag, och vi var på möte samt satt ute på uteplatsen. Efter jobbet blev det träning för mig, blev hela två stycken träningspass. Kvällen har efter det ägnats åt att försöka logga in på bloggen samt fräscha till mig.

Men nu ska jag avsluta och göra mig en varma koppen, har nämligen lånat en vattenkokare.

// Carro //

Helgen har verkligen inte riktigt gått i mitt tecken..

och jag känner mig faktiskt ganska nere. Den började bra i fredags, då vi hade nätverksträff. På ett välidgt mysigt ställle och bode i små röda stugor. Grillade jättegoda grillspett m.m. Tyvärr så blev det inte sådär jättemycke gjort, men å andra sidan hade vi inte någon agenda.

På kvällen sedan så började jag se lite suddigt, så jag hoppas inte det är något allvarligt. Ska gå til optikern och kolla mina ögon, kanske kan göra det i Boden. Känns nämligen inte som att man ska vänta med något så viktigt.

På lördagen var jag sedan på Parken Zoo med mamma och min ena syrra. Va en hel mysig dag, och jättetrevligt att umgås med dom. Vi hade tur med vädret och fick se massa spännande djur. Dom hade byggt om en hel del sedan jag var där sist (vlket var kanske 2-3 år sedan).  Det var mycket bättre och trevligare nu tycker jag.

På kvällen tog jag sedan bussen hem igen. På hemvägen passade jag på att handla lite till min tv kväll. Då älsk skulle på personalfest med mina gamla kollegor (vilket fortfarande känns konstigt att inte få vara med). Va en helt okey kväll tills älsk började fylle sms till mig samt ringa. Det kan verkligen förstöra en hel kväll.. Sedan hände inte så mycket mer.

Idag hade jag hoppas på att hitta på något innan det är dags för mig att ta nattåget till Boden,suck. Men icke blir det idag som jag tänkt mig, då älsk är bakfull och ligger och sover. Kul värre eller inte. så nu får jag roa mig själv istället. Har redan iaf packat väskan, bestämt kläder att ha på mig. Så nu återstår det bara att städa. Sen får jag väl ta mig en vända på stan innan det är dags att gå hem och laga mat. Suck roligare än så här blir det väl inte.

Gårdagen

var riktigt lyckad. Allt gick i lås från att jag klev på flygbussen på morgonen till att ta flygtaxin från flygplatsen. Började arbetsdagen med att äta lunch sedan blev jag visad hela området. Vilket var gigantiskt iaf om jag jmf med tidigare ställen. Eftet jobbet så blev det sedan att byta om till träningskläder och prova gymet. Vilket dock var ett litet mysterium då dom råkade ha två anläggningar, och självklart gick jag till fel först =). Men som sagt va ingen större förlust.

På kvällen sedan var jag jättetrött, somnade framför tv:n. Vilket inte är likt mig iaf inte vid 21 snåret. Men som sagt är kanske den friska luften som gör det.

Men nu ska jag fortsätta jobba här på kontoret.

// Carro //

Imorgon bär det av i luften

för då ska jag åka till Boden, vilket jag ser fram mot jättemycket, av olika skäl. Jag hoppas det blir precis lika bra som jag förväntar mig. Idag hade jag iaf introduktion på min nya avdeling. Vilket inte gav mig riktigt så mycket, men lite fick jag reda på iaf. Sen hader jag turen att bli bjuden på lunch, vilket aldrig är fel och maten var riktigt god. Sedan på em så blev det mest att titta på uppgiften som är tänkt att vara en sådan jag kan hålla på med när det blir lite tid över. Efter jobbet så tog jag bussen hem. Väl hemma tog jag och älsk en promenad innan de var dags för middag.

Efter maten så har jag ägnat mig åt att packa min väska samt kolla mailen osv. Sen så vet jag inte riktigt vad jag ska göra här näst men blir väl lite till att fixa lite i köket samt plocka undan lite här hemma. Som sagt roligare än så här har inte min dag varit.

Vagabond

haha eller inte. Men jag gillar att vara borta iaf. Är mysigt att ibland komma hemifrån, äta lite annan mat samt träffa nära och kära som jag inte ser så ofta. Sen så passade det så perfekt i helgen nu när älsk har fullt upp med sitt pluggande samt skulle jobba. I lördags så klev jag upp tidigt för att hinna gå lite på stan innan det var dags för tjejkväll hos mormor (även min morfar fick vara med). På tjejkvällen träffade jag min mamma, mina två systrar, mina två kusiner, moster och så min morfars syster som var på besök från Finland. Till fika så åt vi dessa godsaker bland annat.

Sakerna till vänster i bild kommer från Finland, och vi kallar dom för finska grisar. Något liknande och lika gott har jag inte ätit i Sverige ännu. Efter bjudningen så pkte jag med hem till mamma. Där tjejkvällen fortsatte med att mamma jag och syrran hade myskväll framför tv:n där vi åt allt från chips, popcorn och jordgubbar.

På söndagen tog vi det bara lite lugnt och så spelade jag och syrran dator, samt läste MinHäst (man kan aldrig bli för stor för Mulle =) ) .Jag fick även äran att hjälpa henne med sin läxa, vilket var riktigt trevligt. Sen så åt jag jättegod lunch och fikade innan de var dags för mig att packa ihop och åka hem.

Nu är jag hemma och ska väl snart ta och packa upp min väska samt påsen med de som jag köpte i lördags (vilket var ett par jeans samt ett par nya träningsbyxor). Sedan så ska jag och älsk gå på bio, blir Wolverine. Vilket passar perfekt då jag har några gratisbiljetter liggandes här hemma.

Morgon stund

och här sitter jag på bussen som ska ta mig till jobbet. Från jobbet ska jag sedan åka bil med min handledare för att ta oss till möte hos en kommun. Ska bli riktigt intressant att se hur det går, och hur länge vi håller på. Sen blir det till att åka tillbaka till kontoret för att skriva in det som vi kommit överrens om i mitt PM, som är så gott som klart. Nu ska jag passa på att slänga in det sista bilderna. Tänkte jag skulle göra lite nytta nu när jag ändå bara sitter på bussen.

Dagen idag har gått snabbt

nästan för snabbt. Har inte riktigt hunnit med allt som jag hade velat. Men förhoppningsvis så tar inte mötet imorgon på kommunen längre tid än att jag hinner tillbaka på em och skriva det sista i rapporten. På jobbet bjöd vi  (min grupp) de på avdelningen på fika. Vilket jag tror var uppskattat.

Bild: Lånad se från vart genom att trycka på bilden..

Efter fika så skulle jag boka min resa till nästa vecka ,till Boden, hade aldrig trott att det skulle ta drygt 40 minuter. Då blev inte ens hela bokningen klar, håller tummarna för att allt går i lås imorgon med det sista på bokningen. Va nära att missa bussen hem, men hade tur att precis bli klar så jag kunde springa till den. Efter det så blev det en snabb middag och sen bar de av till gymmet. Hade tänkt pröva Afro men valde Aerobicdans istället. Nu så är jag som sagt tillbaka och ska ta och läsa på lite till imorgon så jag är väl förberedd. Men först ska jag hämta mig en tallrik med något gott.

Trött

men det är väl så de ska vara när man är ute i arbetslivet. Har återigen varit en dag utomhus. Vilket jag aldrig tackar nej till, finns inget bättre än att varva kontoretsjobbet med lite frisk luft ibland.

Va otroligt fint väder också (eller snarare det regna inte iaf). Dessa små svanar njöt iaf. När jag kom tillbaka till kontoret i em så passa jag på att ringa min blivande handledare. Så nu har jag iaf nästa vecka så gott som planerad, återstår bara att boka resa samt boende.

Skulle någon av er läsare bo i Boden så vore de trevligt om ni skicka mig ett mail, får jag tackar inte nej till lite nya vänner. Som det är nu så känner jag inte någo där uppe, vad jag vet. Hur som helst så ska de bli otroligt kul att åka upp. Och om jag inte missuppfattade min handledare så kommer jag få uppleva vårens första tecken en gång till, vilket aldrig kan slå fel.

Men nog om det nu ska jag göra mig en kopp te och se på greys.

En dag i naturen

och en hel del bilåkande har det blivit för den delen också. Men de gjorde inget hade så trevligt sällskap av min handledare. Har träffat "en kändis" idag i skogen, dock verkar ja höra till de få som hört talas om personen. Men de spelar mindre roll. Sen så blev de fint väder också, vilket jag inte kunde tro när jag klev ut utanför dörren imorse och regnet vräkte ner.  Käkade lunch på ett jättemysigt ställe Siggesta gård (se bild nedan på den omgjorda ladugården som är restaurang)

Sedan var det  dags att åka hemmåt igen. Kom hem närmare kl 17 och sen så var de bara att vänta på bussen hem. Så blev en väldigt lång dag idag då jag var uppe vid 05.30 idag. Nu orkar jag inte skriva så mycket mer, ska gå en sväng till affären innan klockan blir allt för mycket. Hoppas ni andra har haft en bra dag?

Gör din egen presentkorg

vilket är busenkelt. Har gjort denna korg till min farmor som jag ska åka och uppvakta idag då hon fyller 80.

För att göra en sådan så behöver du köpa:
  • en korg
  • en rulle cellofan (i mitt fall har jag lite mönster på den)
  • en rulle fint band att göra en rosett av
  • en flaska champange
  • några lotter
  • ett paket lite finare ostkex
  • en burk soltorkade tomater
  • en bukett låtsas blommor att dekorera korgen med
  • ett silkespapper ark att klä in botten av korgen med
  • ett födelsedagskort
Sen så har du din presentkorg, inte spec svårt och går snabbt att göra. Fördelen med presentkorgenär att den inte behöver  bli så dyr,beroende på vad du väljer att lägga i korgen.

Nu hoppas jag bara att den uppskattas av min farmor, men det återstår att se. För nu måste jag göra mig klar till när jag ska åka.

Oj vilka bra dagar

det har varit. Valborg firade som vanligt i Uppsala, vilket aldrig är helt fel. Gick upp redan kl 06.00 denna dag för att hinna göra mig klar till kl 08.30 då vi skulle åka. I år blev de firande med "familjen" tillskillnad mot tidigare år då jag hängt med Uppsala studenter och sovit över. Väl framme så blev det solande och picknickande på våra filtar som vi hade med oss. Träffa en massa härlig människor också under dagen. Några av "familjens medlemmar blev dock lite röda av det fina vädret, vilket dom fick känna av senare på kvällen, då vi begav oss hemmåt igen för att fortsätta festandet. Blev en hel lyckad kväll och jag var inte i säng först efter kl 03.00.

På morgonen sedan fick jag för mig att tugga tuggummi. Vilket resluterade i att jag glömde bort att jag hade lagt det på sänggavlen när jag låg och läste. Så denna fina tuss blev jag tyvärr tvungen att klippa bort.

Men som sagt det märks inte allt för mycket, jag får helt enkelt låta bli att platta håret. Dagen tillbringades till största del solandes i parken. SEn vid 16.30 blev de till att titta på Ice age 2 och äta glass som jag köpte på vägen hem. Sen efter de blev det en sväng till butiken för att handla lite. Sedan så hände det inte så mycket mera hos mig.

Nu idag är planerna att fixa klart min farmors 80 års present tills imorgon då jag ska åka ch fira henne. Sedan så ska jag självklart lägga mig och sola, fall de är så varmt som de ser ut. Men nu först blir det fruksot för mig.