Vagabond

haha eller inte. Men jag gillar att vara borta iaf. Är mysigt att ibland komma hemifrån, äta lite annan mat samt träffa nära och kära som jag inte ser så ofta. Sen så passade det så perfekt i helgen nu när älsk har fullt upp med sitt pluggande samt skulle jobba. I lördags så klev jag upp tidigt för att hinna gå lite på stan innan det var dags för tjejkväll hos mormor (även min morfar fick vara med). På tjejkvällen träffade jag min mamma, mina två systrar, mina två kusiner, moster och så min morfars syster som var på besök från Finland. Till fika så åt vi dessa godsaker bland annat.

Sakerna till vänster i bild kommer från Finland, och vi kallar dom för finska grisar. Något liknande och lika gott har jag inte ätit i Sverige ännu. Efter bjudningen så pkte jag med hem till mamma. Där tjejkvällen fortsatte med att mamma jag och syrran hade myskväll framför tv:n där vi åt allt från chips, popcorn och jordgubbar.

På söndagen tog vi det bara lite lugnt och så spelade jag och syrran dator, samt läste MinHäst (man kan aldrig bli för stor för Mulle =) ) .Jag fick även äran att hjälpa henne med sin läxa, vilket var riktigt trevligt. Sen så åt jag jättegod lunch och fikade innan de var dags för mig att packa ihop och åka hem.

Nu är jag hemma och ska väl snart ta och packa upp min väska samt påsen med de som jag köpte i lördags (vilket var ett par jeans samt ett par nya träningsbyxor). Sedan så ska jag och älsk gå på bio, blir Wolverine. Vilket passar perfekt då jag har några gratisbiljetter liggandes här hemma.

// Carro //

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fast det var inte så svårt att göra frisyren testade på mig själv inte så svårt men som sagt.. Så har jag lite för kort hår för att det ska se bra ut. Hehe.. Får väl spara. Tyckte dock att den var jätte häftig ^^

2009-05-10 @ 21:09:25
Postat av: Katja

Sv: Jotack, det är helt underbart! :) Åh, tack detsamma! Haft en bra helg? :)

2009-05-10 @ 21:27:15
URL: http://kingandqueen.blogg.se/
Postat av: Bettan

Sv: Tack, vi är två som skriver i bloggen, jag (Bettan) och Emma. Det är Mimmi som hjälp oss med den. (Finns på raden i länkar).:)

2009-05-10 @ 21:53:46
URL: http://babesontour.blogg.se/
Postat av: ~~M A R I E~~

Sv: Ja, verkligen. Är det dåligt väder kan man vara inne med gott samvete. =)

Vad gott med fika! Jag känner till de finska grisarna(goda med sylt i!), min släkt på pappas sida är därifrån. =)

2009-05-10 @ 22:07:42
URL: http://mandelstrom.webblogg.se/
Postat av: Gina

Var filmen bra? :p



Var med på frågestunden på min blogg också! (:

2009-05-11 @ 19:34:33
URL: http://writingthroughlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0