LUST CAUTION

Denna film såg jag igår kväll och jag måste säga att den överträffade mina förväntningar. Den handlar om en grupp unga teaterstuderande, som har kommunistiska sympatier. Och om ni inte listat ut de tidigare så utspelar sig filmen under andra världskriget i Shanghai. De gruppen vill är att mörda Mr Yee som är en despotisk medlöpare till den japanska ockupationen av landet. Han är en mycket farlig man som i sin ser till att undanröja folk vid minsta tecken på fara. Och det som följer sedan går inte att beskriva med ord, och utan att säga för mycket. Men en av skådespelarna skall iaf förföra honom, vilket leder till något som studenterna inte räknat med. då Mr Yee har sidor som ingen förutspått tidigare. Och slutet de ska vi inte tala om...
Det är hur som helst en väldigt bra film, och den håller fast i en. Dock kan den kanske kännas lite seg i början innan man förstår handlingen, men det är de som gör den så spännande. Det finns en hel del råa sexscener i den, som jag inte heller hade väntat mig av en kinesiskfilm eller någon filmöverhuvudtaget, och regisören överskrider en gräns som jag inte trodde var möjlig. Jag skulle iaf rekomendera denna film till er som inte sett den.

// Carro //

Kommentarer
Postat av: Ami

Sv: Jag vet tyvärr,inte... en kompis gjorde vingarna, fast jag gjorde bara konturen på paint, sen tror jag att hon gjorde resten på photoshop.

2008-08-31 @ 09:43:53
URL: http://amiz.blogg.se/
Postat av: Kattis

Nej, precis, de lider nog bara.

Du har sååå rätt.

Ha det gott!

2008-08-31 @ 17:58:59
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: Kattis

Nej, precis, de lider nog bara.

Du har sååå rätt.

Ha det gott!

2008-08-31 @ 17:59:00
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: sandra

Den har jag inte sett, men jag har haft många planer på att se den. Kanske ska hyra den tills imorgon? :)

2008-08-31 @ 20:10:37
URL: http://hejhumor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0